Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Vraag

Carburateur vlotterkamer lekt 15 mrt 2017 22:29 #1

• Wim H.H. van Heugten
  • Wim H.H. van Heugten's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Voorzitter
  • Voorzitter
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 0
Dit onderwerp is al eerder aangekaart, maar toch. De slangaansluiting onder aan de carburateur lekt (een beetje). Het blijkt dat het messingdeel wat in het carburateurhuis zit, een beetje los zit. Blijkbaar kunnen ze dat bij de Knalpot repareren (ik zie het ook bij Stemler staan), maar zijn er misschien mensen die zelf een oplossing hebben gevonden? In de technische handboeken wordt ergens gesproken over metaallijm. Iemand ervaring (ook op de lange duur)?

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Carburateur vlotterkamer lekt 15 mrt 2017 22:35 #2

• Roelof-Jan Zilver
  • Roelof-Jan Zilver's Profielfoto
  • Webmaster
  • Webmaster
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 22
Gelukkig. Ik ben niet de enige die met dit probleem zit. Alleen lekt de mijne niet een klein beetje maar een klein beetje veel. De reparatie die ik uitgevoerd heb is het monteren van een /5 exemplaar. Dat werkt goed en dan lekt het ook niet meer. Maar eigenlijk schaam ik me wel een beetje. Je kent dat wel, sta je naar je fiets te kijken met wat medeclubleden en dan beginnen er altijd een paar te zuchten. Jammer toch. De delinquent ligt nu al jaren voor me op m'n bureau en doet uiterst succesvol dienst als presse papier maar hij kijkt nu wel erg ongelukkig uit z'n venturi. Als er op jouw noodkreet een mooi antwoord komt dan houd ik me ten zeerste aanbevolen.

Carburateur vlotterkamer lekt 01 apr 2017 22:25 #3

• Wim H.H. van Heugten
  • Wim H.H. van Heugten's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Voorzitter
  • Voorzitter
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 0
Gewoon om eens te proberen heb ik bij de installateur een fiberring gekocht voor € 0,25. Een beetje op maat gemaakt en zo vast als ik durfde het geheel aangedraaid. Hij is dicht!! Even afwachten of dat zo blijft.

Carburateur vlotterkamer lekt 02 apr 2017 14:57 #4

• Hans Vermeer
  • Hans Vermeer's Profielfoto
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 0
Even beide kanten vlak maken (draaibank), dan kan met een passende fiberring (niet alleen over het messing deel, ook over carburateur) het geheel dicht gemaakt worden.
Messing deel steekt vaak iets uit en dan is met een "normale" fiberring het geheel niet dicht te krijgen.

Carburateur vlotterkamer lekt 20 feb 2020 14:01 #5

• Robert Windrich
  • Robert Windrich's Profielfoto
  • Junior Lid
  • Junior Lid
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 0
Heb hetzelfde probleem, waarschijnlijk ooit veroorzaakt door het te hard aandraaien van de aluminium dop.
Ik heb een hele vloeibare en heldere secondelijm gebruikt (bv Bison vloeibaar). Deze trekt door de capillaire werking in de minimale ruimte tussen huis en messing insert. Secondenlijm bestaat uit cyanoacrylaat en dat zou benzinebestendig moeten zijn.
De messing insert zit nu zo vast als een huis en de kamer lekt ook niet meer. Maar eens aanzien hoe het op termijn werkt.

Carburateur vlotterkamer lekt 06 mrt 2020 21:39 #6

• Mark van Rhijn
  • Mark van Rhijn's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
    Publiek
Geval waar slang op gaat (kan niet op de naam komen) afgevlakt op draaibank (was naar binnen gedrukt), en teruggeplaatst met fiber ringetje: dicht!

Carburateur vlotterkamer lekt 09 juli 2023 17:36 #7

• Chris van der Lans
  • Chris van der Lans's Profielfoto
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 2
Ik heb wat setjes ringetjes voor de caburateurs gemaakt van plastic gamma emmer deze zijn zatter en dichten perfect af ik denk dat het ook werkt bij een losse messing draad zoek nog een kapotte carurateur ps ik deel ze uit !!!

• Pagina:
  • 1