Dag allemaal,
Van mijn R 27 zat Gas- en koppelings handle voor mij helemaal verkeerd: de handles veel te ver naar beneden.
Bij het losdraaaien van boutje koppelingshandvat voelde ik dat het niet lekker zat, veel te vast, maar hier bij weer aandraaien... meteen draad over de kop.
Ik wil aan de onderzijde voorlopig een M6 draadbus van 9 mm. lengte gebruiken, die omwikkeld met een lapje leer nog voldoende uitsteekt om vast te grijpen met een tang en dan het vastzetboutje aan te draaien (zo vast hoeft het dus niet, de getande inzetspie, OEM 32722072223, doet het feitelijke werk)
Probleem: draaduitgang onderzijde staat niet haaks op het huis maar verloopt schuin met zijn vorm. (zie foto)
Omdat het gashandvat zo kostbaar is mag verknoeien niet gebeuren daarom mijn vraag: kan ik met extreem weinig druk en in de aanvang met uiterst langzame snelheid dus heel omzichting, gebruik maken van een normale 90 graden frees m.b.v. een boorkolom en uiteraard machineklem om de schuinte van het handvat haaks te vlakken t.o.v. de draadgang, zodat de te gebruiken draadbus rondom volledig aansluit?
Ik bedoel: is zo'n frees geschikt om afwijkend van zijn voorgeschreven snelheid te gebruiken?
Ik ga uiteraard eerst een proef doen op een stuk aluminium maar als er iemand is die zegt dat dit bij voorbaat al niet lukt ga ik geen frees kopen van €25 en besteed ik het karwei liever uit en is het meteen uitgevoerd met een helicoil.
Alvast dank voor reacties!