Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Vraag

electrische bedrading op r26 nabouwen 15 juli 2014 11:17 #1

• Marty de Roij
  • Marty de Roij's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 16
allen,

ik ben bij een bevriende motormaat met een r26 bezig om de gehele bekabeling te vervangen. er is van de huidige bekabeling niks meer te maken.. borden spaghetti kan je er van wijze van spreken van koken.
ik weet dat je eventueel via Hans een nieuwe sdraadboom kan kopen maar we zijn bezig om dit zelf te bouwen van losse , stevige en strakke mooie kabel.

maare ik heb 2 vraagjes.
- ik zie dat de aarde/massa apart in die kabel moet lopen. ik ben dat eingelijk gezien de draden in mijn kabel niet van plan. ik wil massa via het frame. hebben jullie daar andere gedachten over?
ik gebruik nl liever de draden om de massa 2 a driedubbel (2a 3 keer x 1 mm2) uit te voeren in de kabel om ze goed mogelijk het vermogen op te vangen.

- connectie 30 (naar accukastje)/51 (naar koplamp) ligt toch echt aan elkaar onder bij de dynamo toch?

groeten
marty

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

electrische bedrading op r26 nabouwen 27 nov 2014 21:56 #2

• Geert Doddema
  • Geert Doddema's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
    Publiek
Bij mijn R 25 heb ik het massa contact gemaakt via het ontluchtingsboutje v.d. versn. bak. Met massief installatie draad dit contact onder de accubak door naar een boutje van de accubak gebracht. dat is mijn centraal massapunt.
Voor zover ik weet zijn de nrs.30 en 51 bij de dynamo met elkaar verbonden. Succes. Geert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Pagina:
  • 1