Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Vraag

Durf het bijna niet te zeggen... 11 mrt 2017 15:25 #1

  • Roelof-Jan Zilver
  • Roelof-Jan Zilver's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Webmaster
  • Webmaster
    Lid van de BMW Mono Club
  • Berichten: 127
  • Ontvangen bedankjes 22
Maar ik overweeg om m'n R27 van 6v naar12v om te bouwen. Ik heb een set van powerdynamo op het oog (www.powerdynamo-shop.com/shop/index.php). 180W wisselstroomdynamo, elektronische ontsteking zonder contactpuntjes en elektronische vervroeging. Vind het er goed uit zien. De oude 6v spullen krijgt een eventuele nieuwe eigenaar van m'n R27 er in de toekomst in een doosje bij dus die kan ook niet zeuren. Aan de buitenkant van de motor kan je het niet zien dus puristen klagen ook niet, als jullie tenminste je mond houden. Komt er een mooie droge 12v accu in en werkt de Garmin zonder fratsen. Kom ik met licht aan nog thuis ook. Nu de vraag: wie durft bekennen dat hij/zij ervaring met deze set van powerdynamo heeft? Niet van horen zeggen, nee, ervaring van dichtbij.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Durf het bijna niet te zeggen... 21 dec 2019 20:53 #2

  • Mark van Rhijn
  • Mark van Rhijn's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
    Publiek
Beste Roelof Jan, heb je op jouw bericht reacties ontvangen (kan ik nl niet zien)?
Ik overweeg hetzelfde, want behalve stilvallen, duwen en sleutelen, wil ik ook op de r26 kunnen (blijven) rijden...
Hoor graag jouw eventuele ervaring.
Vriendelijke groeten,
Mark van Rhijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Durf het bijna niet te zeggen... 21 dec 2019 21:02 #3

  • Roelof-Jan Zilver
  • Roelof-Jan Zilver's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Webmaster
  • Webmaster
    Lid van de BMW Mono Club
  • Berichten: 127
  • Ontvangen bedankjes 22
Nou. Ik ben van de dwalingen mijnsweegs teruggekeerd. Eigenlijk werd het een oplossing voor een probleem wat ik niet had. Ik heb het dus lekker zo gelaten en eigenlijk werkt het (op mijn R27) met de originele 6v installatie prima. Kwam misschien ook wel omdat ik toen in het voorjaar van 2017 voor wat anders bij een clublid langs gegaan ben, en wat schetst mijn verbazing? Staat me daar een R26 met 12v powerdynamo installatie. Dat clublid is heel erg handig en had diverse aanpassingen gedaan om het goed voor elkaar te krijgen. Onder andere had hij de versnellingsbak aangepast zodat de kickstarter vanaf de allereerste cm direct de motor aan ging drijven. Onze mono's zijn nl ontwikkeld om bij 300 rpm te starten maar de powerdynamo vraagt 600 rpm. Starten wil dus nog wel eens een dingetje zijn heb ik me toen laten vertellen. Ik heb het dus maar zo gelaten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Mark van Rhijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Durf het bijna niet te zeggen... 21 dec 2019 21:32 #4

  • Mark van Rhijn
  • Mark van Rhijn's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
    Publiek
Bedankt voor je reactie.
Klinkt herkenbaar (het probleem moet zich nog voordoen...).
Vriendelijke groeten,
Mark van Rhijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Durf het bijna niet te zeggen... 22 dec 2019 08:00 #5

  • Mark van Rhijn
  • Mark van Rhijn's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
    Publiek

Mark van Rhijn schreef : Bedankt voor je reactie.
Klinkt herkenbaar (het probleem moet zich nog voordoen...).
Vriendelijke groeten,
Mark van Rhijn


PS. Dat wil zeggen, het probleem zit m nu in de carburateur, en (nog) niet zozeer in de overige afstelling.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Durf het bijna niet te zeggen... 23 dec 2019 12:27 #6

  • Ludo Wauters Wauters
  • Ludo Wauters Wauters's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
    Lid van de BMW Mono Club
  • Berichten: 42
  • Ontvangen bedankjes 1
Als je in de zoekfunctie 'Dynamo' intikt dan kom je o.m. op het draadje 'Dynamo Electronische Ontsteking voor
BMW R27 ' daar staat o.m. een toelichting tussen het oude ( nr 708 enz ) en het nieuwe ( nr 738 enz ) systeem.
Misschien heb je daar iets aan; zoniet ... delete.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Durf het bijna niet te zeggen... 23 dec 2019 12:35 #7

  • Ludo Wauters Wauters
  • Ludo Wauters Wauters's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
    Lid van de BMW Mono Club
  • Berichten: 42
  • Ontvangen bedankjes 1
Als je koppeling OK is en je start je R27 ( met het oude systeem, dus nr 708 enz ) vanop de middenbok met je
linkerbeen op de voorste voetsteun en je trapt behoorlijk hard aan met je rechterbeen vanop +/- OT dan lukt het prima.
'Even' aantrappen vanop de zijsteun met de vliegwielmarkering 'ergens ten velde' ... vergeet het maar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1