M'n R27 liep al jaren niet goed stationair. Van alles geprobeerd aan de carburatie. Schoongemaakt, doorgeblazen, nieuwe carburateur. Niks hielp eigenlijk. Soms was het heel slecht, soms slecht. Dat was wel de variatie. Voor elk stoplicht had ik dus een hypermodern stop systeem, alleen starten moest ik zelf doen. Aan het rijden mankeerde verder op dit gebied niet zo veel. De motor liep redelijk en sloeg niet over. Na de revisie van afgelopen voorjaar (zie elders in dit forum) was er eigenlijk niet heel veel aan het (niet) stationair lopen veranderd. Gisteravond ten lange leste de bobine maar eens vervangen. Niet dat ik de bobine ergens van verdacht, maar het was nog de originele Bosch 6v bobine uit 1961, inmiddels dus 56 jaar oud. Nieuwigheid is er dan wel af dacht ik. De hobbyist heeft voor €39,95 een nieuw Duits exemplaar geleverd. En zie, een wonder, de R27 loopt normaal stationair, pakt veel beter op, slaat niet meer af voor elk stoplicht, start met een halve trap, warm of koud. Ik heb vanmorgen en vanmiddag bij verschillende proefritten niet eens gevlotterd! Wat een verschil!