Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Idee

Foto's 27 aug 2014 22:31 #1

• Teake Dijkstra
  • Teake Dijkstra's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Senior lid
  • Senior lid
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 0
Dag allen,
Na ruim 30 jaar de 25/2 weer bij elkaar geharkt en onder het stof uit gehaald.
Ik kwam er ook weer achter dat de basis een 25/2 is, maar een aantal onderdelen een 25 of 25/3. En dan ga je zoeken op foto's en tekeningen hoe het ook al weer zat.
Maar wat ik dan o.a. mis op Forums (ook de duitse) dat de leden erg weinig GOEDE foto's laten zien van hun motoren en wat ze er van gemaakt hebben. Is dat niet een idee hier?
Grt TeDe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Foto's 28 aug 2014 10:14 #2

• Roelof-Jan Zilver
  • Roelof-Jan Zilver's Profielfoto
  • Webmaster
  • Webmaster
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 22
Hoi Teake,

Snap de vraag, en dan volgt helaas toch een maar. Het clubblad is het 'cement' van de club. Wat dat betreft is internet een behoorlijke bedreiging voor het voortbestaan van clubs. "Alles" is op internet te vinden. Veel van onze (oudere) leden 'zitten' echter niet op internet en als we nu bv. ook een blog met restauratieverhalen toevoegen aan deze site dan worden zij (=de niet internettende leden van de club) uitgesloten van deze informatie omdat het dan niet meer in het clubblad verschijnt. Bij hen zal dan op den duur de vraag reizen "waarom ben ik nog lid?". Ik denk dat we wellicht over een aantal jaar er niet aan gaan ontkomen om nog meer via internet te gaan communiceren maar ik hou m'n hart dan wel vast voor de sociale cohesie binnen de club.

Foto's 28 aug 2014 22:52 #3

• Teake Dijkstra
  • Senior lid
  • Senior lid
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste Roelof Jan,
Snap het ten dele. Ik zie op de site wel veel fotoos van de grijze plaag op een camping maar geen goede en mooie fotoos van hun dierbare motoren. (Ik durf zo brutaal te zijn omdat ik er zelf ook niet meer de jongste ben).
Persoonlijk heb ik toch liever die fotoos van de motoren. Ik was ooit jaren lid maar heb nooit aan die activiteiten meegedaan omdat de motor maar niet spontaan in elkaar ging zitten. Ik heb alle oude blaadjes doorgeploegd om technische info en de mooie verhalen zijn voor de incrowd die er bij was.
Ik wordt enthousiast van wat mensen in elkaar gezet hebben en hoe dat er uit ziet en begrijp niet dat fotoos daarvan een doodsteek zijn voor de club. Juist niet denk ik. Bij mij is het dus andersom. Waarom ben ik eigenlijk lid als er weinig is te vinden. (beschouw het als opbouwende kritiek).
mvg Teake Dijkstra

Foto's 29 aug 2014 15:52 #4

• Roelof-Jan Zilver
  • Webmaster
  • Webmaster
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 22
Beste Teake,

Eens. Ik denk dat veel van onze (of alle) heel graag meer technische artikelen zouden willen zien. Die artikelen zijn ook enorm welkom op de redactie van het clubblad. Wat ik bedoel te zeggen is dat ik het liefst zie dat ze eerst in onze Mono Revue komen en eventueel daarna op de website ( om eerder genoemde reden). Er is overigens goed nieuws te melden. Binnen de club wordt hard gewerkt aan een "deel 2" van het Technisch Handboek. Ik hoop dat we het dit jaar nog kunnen uitgeven. Verder is er een groepje bezig om meer technische artikelen in het clubblad te krijgen, maar ja, de leden moeten ze wel eerst schrijven :) .

Foto's 29 aug 2014 23:02 #5

• Teake Dijkstra
  • Senior lid
  • Senior lid
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste Roelof Jan,
Ik ben blij met het initiatief van jullie voor deze site. Er zal vast veel tijd inzitten. Ik ben in blijde afwachting van wat nog komen gaat. Zijn of worden oude clubblaadjes nog gescand en op de site gezet of heb ik niet goed gekeken?
Grt TeakeDijkstra

Foto's 30 aug 2014 14:30 #6

• Roelof-Jan Zilver
  • Webmaster
  • Webmaster
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 22
Voor zover mij bekend wordt er binnen de club niet gewerkt aan het scannen van oude Mono Revue uitgaven maar hoor ik hier een vrijwilliger? Overigens zijn via de clubwinkel nog diverse jaargangen 'voor weinig' te koop. Via de index technische artikelen van Ed Steur is te achterhalen welke Mono Revue's interessant kunnen zijn.

Foto's 30 aug 2014 22:21 #7

• Teake Dijkstra
  • Senior lid
  • Senior lid
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 0
Het gevaar van vragen is dat je zelf het antwoord mag inkleuren bij gebrek aan alternatieven.
Met het nietje eruit en dan door de scanner ben je er niet. Dan zit alles nog door elkaar. Als je dat software matig moet knippen en plakken ben je ver voorbij de pensioengerechtigde leeftijd. En daar ben ik nog lang niet.
Als ik zin en tijd heb zal ik eens eentje proberen.

Foto's 31 aug 2014 10:49 #8

• Roelof-Jan Zilver
  • Webmaster
  • Webmaster
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 22
Ik denk ook dat scannen niet het antwoord is. Wel denk ik dat voor de technische artikelen geplaatst in de Mono Revue's van vòòr 1996 het Mono Technisch Handboek een goed alternatief is en voor de technische artikelen van na 1996 komt binnenkort een 'deel 2' van het Mono Technisch Handboek uit. Er is dus hoop :woohoo:

Verder is de DVD met technische informatie (verkrijgbaar via de webshop) misschien een interessant alternatief?

Foto's 31 aug 2014 14:33 #9

• Teake Dijkstra
  • Senior lid
  • Senior lid
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste RoelofJan,
Er is wat besteld. Afhankelijk daarvan vervolgen we onze correspondentie.
Alvast dank.
Mvg Teake

• Pagina:
  • 1