Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Vraag

Zijstaander R25 22 apr 2023 13:56 #1

• Peter van Waveren
  • Peter van Waveren's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Senior lid
  • Senior lid
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik wil een zijstaander (zij-standaard, jiffy) aanschaffen voor mijn R25, en ik zie dat de Hhobbyist er een heeft. Verder heb ik op de recente West-Bbrabant clubrit er ook veel gezien, met opvallende tevreden ogende eigenaars.
Ik heb alleen niet opgelet hoe en waar dit dit ding bevestigd word.

Mijn vraag is nu: Wil iemand een fotootje opsturen van de gemonteerde zijstaander? Dan weet ik waar ik aan begin, als ik het ding bestel.

Vriendelijke groeten,
Peter van Waveren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Zijstaander R25 27 apr 2023 11:07 #2

• Ed Steur
  • Ed Steur's Profielfoto
  • BMW Mono Club Technische vraagbaak
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 67
Dag Peter, 
Op jouw vraag voor een R25 is niet een eenduidig antwoord te geven. Het is geen origineel onderdeel van BMW. Er zijn zijstandaards met een zijklep die je schanierend onder de linkervoetsteun wegklapt en geklemt zit in de buitenkant van de linker voetsteun. Je hebt ook jiffy's die vast zitten met een bout aan het frame bij de voetsteun en je hebt jiffy's die geklemd zit rond de framebuis met het risico dat het kan gaan rond draaien op de framebuis. Zelf zou ik hier niet voor kiezen want de dikte van de framebuis is niet geweldig dik. We kennen de gebroken frame buizen al zonder jiffy. Het beste is te kiezen voor een jiffy die vanzelf weg klapt met de motor recht te zetten en niet blijft staan als je weg rijdt want dan kun je vallen als je b.v een bocht maakt. Er is dus wel keus maar je moet iets kiezen dat wel echt veilig is. 
Groeten, Ed. Steur.   

Zijstaander R25 27 apr 2023 17:00 #3

• Ed Steur
  • Ed Steur's Profielfoto
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 67
Beste Peter,
Als je even kijkt bij www.motorradstemler.de/  en je download voor de bmw R25 de onderdelenlijst en de prijslijst dan kun je de bestelnummers en de prijzen zien en bestellen. Er staan daar twee veilige jiffys in zoals ik had beschreven. Groeten, Ed. 
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Peter van Waveren

• Pagina:
  • 1