Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Idee

Bougiedraadbus lekt in cilinderkop R25/3. 06 apr 2015 21:04 #1

• Ko Noordhoek
  • Ko Noordhoek's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 0
Sinds kort zie ik een kleine lekkage bij de draadbus van de bougie van mijn R25/3. Nu ken ik dit fenomeen van mijn eerste R50 waar ik ooit een overmaatse schroefbus voor gemaakt heb. In het mono handboek wordt aangegeven dat er vaak nog lang mee doorgereden kan worden. Toch denk ik dat het een keer over is. Wie heeft ervaring met afdoende reparatie van dit bekende euvel? Kunnen de klepzittingen blijven zitten of is een complete ombouw noodzakelijk? Alvast bedankt! Ko.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bougiedraadbus lekt in cilinderkop R25/3. 06 apr 2015 22:06 #2

• Roelof-Jan Zilver
  • Roelof-Jan Zilver's Profielfoto
  • Webmaster
  • Webmaster
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 22
Ligt de bovenkant van draadbus nog op gelijke hoogte met de cilinderkop of voel je dat de bus duidelijk (mm of zo) hoger ligt?

Bougiedraadbus lekt in cilinderkop R25/3. 06 apr 2015 22:24 #3

• Ko Noordhoek
  • Ko Noordhoek's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo Roelof-Jan,

Bedankt voor je reactie. Op het zicht ligt de bus ca. 0.3 mm boven het alu van de kop. Er komt wat zwart olie-achtig vuil uit. Nu is het wel zo dat de motor bij aanvang na de winter even slecht startte door slechte el. contacten en daardoor natte bougie. Komende week staat de regio-rit Zeeland op mijn verlanglijst. Die is ca. 200 km. dus ik zal deze week nog even goed eea. nakijken, maar een ingrijpende aanpak zit er nu niet meer in.
Groeten, Ko.

Bougiedraadbus lekt in cilinderkop R25/3. 07 apr 2015 15:37 #4

• Roelof-Jan Zilver
  • Roelof-Jan Zilver's Profielfoto
  • Webmaster
  • Webmaster
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 22
Dag Ko,

Dan lijkt het erop dat de bus bezig is 'zich omhoog te werken' in de cilinderkop, want de bus hoort 'vlak' te liggen. Ik heb bij mijn R27 (met in 1998 hetzelfde probleem) indertijd de complete cilinderkop vervangen door een exemplaar waarbij dit euvel zich nog niet voorgedaan had. Bij mijn weten is een reparatie lastig of niet mogelijk. Je kunt het natuurlijk ook nog even aanzien, 0,3 mm lijkt mij nog niet zoveel. Risico is dat de bougie inclusief bougiebus met geweld uit de cilinderkop gelanceerd wordt.

Groeten, Roelof Jan.

• Pagina:
  • 1