Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Vraag

Scheurtje in cylinderkop 09 jan 2021 10:42 #1

• Pim van der Meer
  • Pim van der Meer's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 0
Waarde mede liefhebbers. Ik heb na demontage een klein scheurtje ontdekt in mijn cylinderkop naast de bougie aan de binnenkant. Is daar iets aan te doen? Zo ja wie weet een bedrijf die daar iets mee kan?
Groet Pim

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Scheurtje in cylinderkop 10 jan 2021 09:44 #2

• Ed Steur
  • Ed Steur's Profielfoto
  • BMW Mono Club Technische vraagbaak
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 66
Beste Pim, Loopt dat scheurtje naar je bougiegat ? Meestal is dat zo en komt meer voor. Tegenwoordig kan men
aluminium lassen na het scheurtje eerst wat te hebben uitgefreesd. Na het lassen kun je de las netjes glad slijpen
en ben je dan klaar. Je moet dus naar een lasbedrijf of naar een motorenrevisiebedrijf die dat kunnen. Als het
scheurtje naar je bougiegat loopt kun je er een verloop bus in maken met binnen en buitendraad zodat je bougie
niet vast kan gaan zitten. Vroeger werd dat altijd zo gedaan. Zo een verloopbusje kun je kopen maar dan moet je
ook de speciale tap erbij kopen om de nieuwe buitendraad te kunnen snijden en de buitendraad met loctite in
smeren zodat die goed vast gaat zitten. Dan hoef je dus niet alu te gaan lassen. Misschien kan Cor Toonen het
voor je doen.

Groeten, Ed. Steur.

Scheurtje in cylinderkop 10 jan 2021 12:21 #3

• Pim van der Meer
  • Pim van der Meer's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo Ed, dank voor je reactie. Zo’n busje zit al in het bougiegaatje. Het scheurtje is wel zichtbaar maar ik zie geen lekkage naar de ruimte van de inlaat. Wanneer ik je bericht lees begrijp ik dat ik dus niets hoef te lassen en het scheurtje geen kwaad kan. Klopt dat? Het motortje liep verder prima trouwens. De kop moest eraf ivm de afgebroken schroefdraad van de uitlaat. Die laat ik bij Becks repareren.

Scheurtje in cylinderkop 10 jan 2021 14:13 #4

• Ed Steur
  • Ed Steur's Profielfoto
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 66
Hallo Pim, Bij jou zit het busje er al in en neem ik aan dat het maar een klein scheurtje is. Ik heb
zo een scheurtje veel meer gezien in mijn lange motorleven maar als het wel een grote scheur is
dan zou je er wel wat aan moeten doen. Dat het verder scheurt heb ik nooit gezien en hoef
je dus dan ook verder niets te doen. Je kan het controleren door de inlaat vol te gieten met
benzine als de inlaat omhoog staat en kun je dan zien of er lekkage is. Je uitlaatschroefdraad
via Beck laten maken doen ze heel erg mooi en zie je er niets van terug, ik heb hier een kop die
ze ook hebben gedaan en ziet er keurig uit. Doen dus he. Kost dacht ik 90 euro.
Groetjes, Ed. Steur.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Pim van der Meer

• Pagina:
  • 1