Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Vraag

revisie kop r26 15 dec 2013 11:31 #1

• Marty de Roij
  • Marty de Roij's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 16
hoi
gisteren de kop,cilinder en zuiger eraf gehaald. zie bijgaand plaatje.
hij verbruikte teveel olie.
minimaal de schraapveer en de klepgeleiders worden door maatje die bij bedrijf werkt gereviseerd.
breng het gehele gedeelte nu maar eens weg.

opdat er op de krukas geen speling word gevoeld wil ik eigenlijk de krukas maar niet verwijderen.
omdat ik de geschiedenis van de motor eigenlijk niet ken ben ik bezorgd om de olieslingerschijf. echter dan moet ik hem helemaal slopen om hem uit elkaar te halen.
ik zit meer te denken om de olie goed in de gaten te houden, regelmatig te verversen...
wat denken jullie

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

revisie kop r26 15 dec 2013 13:43 #2

• Roelof-Jan Zilver
  • Roelof-Jan Zilver's Profielfoto
  • Webmaster
  • Webmaster
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 22
Nou Matty, het lijkt mij niet dat dit blok overmatig verwend is geweest met aandacht van zijn eigenaar. Ik ben bang dat de kwaliteit van de cilinderkop gelijke tred houdt met de kwaliteit van de slingerschijf. Waarom zou de slingerschijf wél aandacht gekregen hebben en de cilinderkop niet? Gooi er aub geen olie in met sterk oplossende dopes, want dat lijkt me in ieder geval vragen om moeilijkheden, maar eigenlijk denk ik dat een beetje extra demonteren weinig kwaad kan. Je bent nu al zover en de winter komt nog :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marty de Roij

revisie kop r26 16 dec 2013 13:02 #3

• Marty de Roij
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 16
hoi rj,

ja dat wil ik wel, echter heb ik specifieke polietrekkers nodig en heb ik een beetje koud watervrees. mijn standpunt is altijd, wat goed is dichtlaten,,

maar is er een clublid die me zou willen helpen voor een paar uurtjes? ik heb vervoer en rijd met reeds half gesloopt blokje overal naar toe waar nodig... :)
groeten
marty
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Roelof-Jan Zilver

revisie kop r26 08 feb 2014 15:37 #4

• Marty de Roij
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 16
pffft,

de revisie is toch aanzienlijk geworden. lang verhaal kort, de krukaslagers waren toch slecht, overmaat, alle lagering vervangen, ook versnellingsbak is gereviseerd, 1 schakelvork en wals (als het zo heet) is vervangen. kost wat maar heb je ook wat.
mischien nog een belangrijke voor de lezers is dat de retour van de olietoevoer verstopt was.

Mbt tot de te gebruiken olie ga ik toch de 20w50 mineraal..en om de 2000 km vervangen. ik hoop er lekker lang mee te kunnen rijden.

de eerste ploffen heeft ie weer gemaakt. moet nog verder afwerken maar als het zout weg is worden de eerste ritjes weer gemaakt.

groeten
marty

• Pagina:
  • 1