Dag Hans,
Om in de sfeer te blijven ... mijn antwoord is misschien 'Vijgen na Pasen' maar misschien heb je hier toch nog iets aan :
Na contactname eind januari 2019 met VAPE.CS kreeg ik volgend antwoord :
To upgrade your system 708999900 to the new system 738999900 you need to buy the following spare parts:
Flywheel A-A68R-23: 63,60 € (VAT excluded)
Stator Base Plate 6003270: 37,10 € (VAT excluded)
+ shippping cost: cca 9 €
Vervolgens :
1) ik was akkoord en wilde bevestiging dat ik geen andere onderdelen nodig had en dat het vermogen van 100 naar 180 watt zou gaan
- na herhaald aandringen kreeg ik eindelijk bevestiging ( geen andere onderdelen nodig + van 100 naar 180 watt )
2) ik vroeg betalingsgegevens
- na herhaald aandringen kreek ik als antwoord : vertraging wegens reogorganisatie, naar fout mailadres gezonden.
3) ik was akkoord met de aankoop van de onderdelen, maar gegeven de 'ervaringen' met hen, NIET tegen vooruitbetaling. Enkel ofwel
via EBAY ofwel via Tolkamp. Mijn bedoeling was dan wel eerst contact te nemen met Tolkamp om bevestiging te krijgen dat ik op die manier mijn bestaand systeem kon upgraden.
4) Na enkele weken hun antwoord : 'Ze hadden wat problemen door de overname van VEBA maar die zouden nu opgelost zijn'
5) Op mijn voorstel om te leveren via EBAY of Tolkamp is nooit een antwoord gekomen.
Einde verhaal.
Achteraf gezien ( zo gaat dat meestal ) ... had het misschien niet onverstandig geweest van toch met Tolkamp contact te nemen.
Dat had ik niet gedaan omdat volgens VAPE die vervangingsonderdelen enkel via hen online verkrijgbaar waren.
Kort verhaal lang verteld maar misschien hebben andere leden er ook iets aan. Al was het maar wat ze NIET moeten doen.