Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Vraag

R26 start niet 10 juni 2016 22:47 #1

• Rinus le Kluse
  • Rinus le Kluse's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 0
Na ruim 1100 km toeren door de belgische ardennen, eigenlijk zonder noemenswaardige problemen, liep hij na het tanken (shell 95) direct al niet lekker meer. Knallende uitlaat en inhouden als ik teveel gas gaf. Wel in het hotel aangekomen.
De volgende ochtend was hij niet meer aan de praat te krijgen.
Vonken prima ! carburateur uiteindelijk helemaal uitelkaar gehaald alles netjes door geblazen en schoon weer in elkaar gezet. Vlotter zat iets benzine in. Op warmhoudplaatje langzaam benzine eruit laten dampen. Gewicht weer keurig 7 gram.
In elkaar gezet. niets, echt helemaal niets.
De bougie vonkt prima maar blijft droog!!
Dus ik denk toch iets met de carburateur of de benzine wordt niet aangezogen?
Wie weet waar ik het zoeken moet?
R26 is momenteel onderweg van belgie naar nederland met de ANWB :(
Vast dank: rinus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

R26 start niet 12 juni 2016 14:01 #2

• Roelof-Jan Zilver
  • Roelof-Jan Zilver's Profielfoto
  • Webmaster
  • Webmaster
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 22
Dat is balen zeg. Het doet mij sterk denken aan het verstopt zitten van de 'leerlaufduse' van mijn eigen carburateur. Bij mijn R27 heb ik een 'moderne' R50/5 carburateur. Die zijn uitgerust met een 'leerlaufduse'. Om precies te zijn, no. 35. Je bent misschien geneigd te denken dat de mono start op de hoofdsproeier, maar dat doet hij dus niet. Hij start (en loopt voor een groot deel, pas bij echt gas geven komt de hoofdsproeier om de hoek kijken) op de kleine sproeier. Als die dicht zit (en bij mij was dat zo) dan kan je het totaal vergeten. Geen pukkel en doorblazen helpt niet, ook niet met een compressor. Ik heb een nieuwe moeten bestellen, een trap en lopen.

Ik weet natuurlijk niet of jouw carburateur ook met zo'n sproeier is uitgerust maar misschien helpt deze ervaring?

Succes!, Roelof Jan

R26 start niet 13 juni 2016 14:03 #3

• Rinus le Kluse
  • Rinus le Kluse's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 0
Dank voor jouw reactie.
Ik ga er eens achteraan.
Ik zie in de tekening geen "leerlaufduse" maar wel een needle jet.
Is dat hetzelfde?
Als de R26 thuis is haal ik de carburateur weer uit elkaar en ga op onderzoek uit.
Groet Rinus

R26 start niet 13 juni 2016 14:20 #4

• Roelof-Jan Zilver
  • Roelof-Jan Zilver's Profielfoto
  • Webmaster
  • Webmaster
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 22
Geen idee. Wellicht helpt het om de R26/27 gids van Stemler (motorrad-stemler.de/dcenter/down5.htm} te downloaden. Daar staan de originele BMW fabriekstekeningen in met de bijbehorende originele onderdeelnummers. Dan spreken we dezelfde taal.

Welk type carburateur heb je? BING 1/26/??

Groeten,
Roelof Jan

NB. Standaard Euro95 benzine bevat altijd ethanol. Als dat een tijdje staat dan vormt de ethanol keiharde afzettingen in delen van de carburateur. Bij mij was dat in de leerlaufduse het geval en die zat potdicht gemetseld. Ik tank sinds die ervaring liever V-power, of BP Ultimate of..In ieder geval, altijd een benzine zonder ethanol. Mijn ervaring is dat die oude beestjes niet van ethanol houden.

• Pagina:
  • 1