Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Vraag

R27 06 apr 2017 22:19 #1

• Harrie Bocken
  • Harrie Bocken's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
    Publiek
Geachte,

Ik ben nieuw zowel lid als in dit forum.
Ik heb het volgende probleem met mij R27. Na vervangen van: Bougie, contactpuntje, condensator en bobine, goed afgesteld en na 2x kicken lopen. Motor loopt netjes, trek goed op in elke versnelling, echter na 5 km wilde ik tanken en had al zo'n vermoede en jahoor motor slaat af. krijg m niet meer via kick gestart, aanduwen lukte wel. daarna probleemloos 20 km gereden. Thuis..... slaat af daarna.... helaas niet meer te starten ook niet aanduwen. Rarara wie kan enig helderheid brengen in de duisternis
Misschien doe ik iets verkeerd of zie iets over het hoofd (zal wel maar de vraag wat).

alvast bedankt
M.vr.gr. Harrie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

R27 07 apr 2017 08:10 #2

• Roelof-Jan Zilver
  • Roelof-Jan Zilver's Profielfoto
  • Webmaster
  • Webmaster
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 22
Hoi Harrie, welkom op dit forum! Voor wat je vraag betreft zou ik denken aan twee mogelijkheden. Of de condensator is rot of de bobine is rot. Zo lang de dader koud is werken ze nog, zodra het warm wordt niet meer. Denk dat mijn eerste gok zou zijn de bobine maar als ook de condensator nooit vervangen is dan is het misschien wijs om daar ook meteen naar te kijken (en het is in ieder geval goedkoper om te beginnen met de condensator). Beide worden nieuw geleverd door de Hobbyist. Succes!!

R27 07 apr 2017 22:35 #3

• Harrie Bocken
  • Bezoeker
  • Bezoeker
    Publiek
Hoi Roelof Jan,

Dank voor je antwoord. Daar zou je inderdaad aan denken en dat heb ik ook gedaan .
Zodoende heb ik zowel de condensator als ook de bobine recentelijk vervangen. Dus moet ik het in een andere hoek zoeken.
Op de beurs in houten heb ik enkele tips ontvangen , niet te vaak vlotteren , kabelboom en contactslot vervangen dit heb ik helaas nog kunnen uitproberen.
Maar ik geef niet op :-)

Nog andere suggesties ?

Groetjes
Harrie

R27 10 apr 2017 08:58 #4

• Roelof-Jan Zilver
  • Roelof-Jan Zilver's Profielfoto
  • Webmaster
  • Webmaster
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 22
Tja, was wel een beetje stom. Je schrijft het toch ook duidelijk. Condensator en bobine vervangen. Sorry. Vrees dat ik dan niet verder meer kom dan wat al is gesuggereerd al begrijp ik niet goed wat dat met warm en koud te maken heeft. Blijft de accu wel goed op spanning?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Harrie Bocken

R27 15 apr 2017 15:51 #5

• Harrie Bocken
  • Bezoeker
  • Bezoeker
    Publiek
Hallo Roelof Jan,

Accu blijft zover ik het kan bepalen op spanning. Heb inmiddels het contactslot onderhanden genomen. Het lijkt of dat het probleem was/is, ff uitproberen. hou je op de hoogte.

Mocht iemand nog ideeën hebben hoor ik deze graag.
alvast bedankt

gr-tjes
harrie

R27 27 aug 2017 14:05 #6

• Wim H.H. van Heugten
  • Wim H.H. van Heugten's Profielfoto
  • Voorzitter
  • Voorzitter
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo Harrie,

Is je probleem opgelost? Zo ja, wat was de oplossing? En zo nee, dan heb ik nog een suggestie. Er schijnen nogal slechte condensatoren te worden verkocht. Misschien een poging wagen om nog eens een andere condensator te monteren.

Succes!

Wim

• Pagina:
  • 1