Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Vraag

schakelproblemen 06 nov 2013 21:32 #1

• Vincent Van Vlerken
  • Vincent Van Vlerken's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
    Publiek
Hoi,

Mono newbie hier. Ik heb reeds sinds kort een bmw r25 gekocht en merk toch dat de schakelbak het niet altijd doet zoals het hoort. Besef natuurlijk wel dat ik niet moet verwachten dat hij zoals mijn GS gaat schakelen maar heeft iemand hier deskundige ervaring mee? Ik zoek deze in de winter even open te halen en wat zijn de belangrijkste punten waar ik op moet letten + de meest voorkomende kwaaltjes?

Alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

schakelproblemen 08 nov 2013 20:36 #2

• Ed Steur
  • Ed Steur's Profielfoto
  • BMW Mono Club Technische vraagbaak
  • BMW Mono Club Technische vraagbaak
    Lid van de BMW Mono Club
  • Ontvangen bedankjes 67
Je moet op 2 belangrijke dingen letten, dat zijn versleten schakelvorken en de schakelring tussen de versnellingstandwielen. De ronde gaten slijten altijd aan 1 kant uit en vliegt het dan vaak uit de versnelling. Die ringen kun je omdraaien en dan zijn ze weer goed bruikbaar. Je kan ook nieuwe kopen. Let op dat voor je de bak dichtmaakt de schakelvorken goed in het midden zijn afgesteld. Daar behoor je een stuk gereedschap bij te gebruiken om de secundaire as te centreren. Je kan dat maken van een oude versnellingsbakdeksel. Verder moet je het schakelmechaniek goed controleren omdat daar soms wat mee mis is. (nagel). Gr, Ed.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Vincent Van Vlerken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Pagina:
  • 1