Voor het verwijderen van de flens (van de Hardy schijf) aan de zijde van de versnellingsbak heb je een dop nodig voor het losdraaien van de kroonmoer en verder gereedschap om meedraaien van de flens te voorkomen. Vervolgens iets om doorbuigen van de flens te voorkomen bij het lostrekken met een poelie-trekker. Hier is voldoende informatie over te vinden. Bij het doorzoeken van die informatie kwam ik een combinatie sleutel tegen die beide doelen dient: geschikt om de flens vast te houden bij losdraaien kroonmoer en bij het gebruik van de poelie-trekker. Zie de bijgevoegde schets met de maten voor een R25. Of het ook past op andere mono's weet ik zo snel niet. Ik had al het materiaal in huis gehaald, maar toch nog een offerte aangevraagd bij een lasersnijder. Die prijs bracht me op het idee om belangstelling te polsen bij de leden.
Bij een bestelling van 10 of meer is het circa Euro 12.50 per stuk, incl. BTW, 6 mm staal. Indien er meer leden zijn die hier belangstelling voor hebben, wil ik wel de bestelling regelen en vooruitbetalen. Afhalen kan dan hier thuis of ik stuur het op tegen porto kosten. Met de lasersnijder is afgesproken dat het eerste model kan worden gepast, vooraleer de hele serie wordt uitgesneden. De lasersnijder houdt een kleine tolerantie aan, aan de lage kant. Ruimer maken kan dan altijd nog.
Laat maar horen of er belangstelling bestaat. Guus (e-mail adres in de ledenlijst)